چرا کسب و کار ها از تلفن تحت شبکه استفاده میکنند؟

mohammadzohourianmohammadzohourian
1,137 بازدید
استفاده از تلفن ویپ برای دفترکار

تلفن‌های تحت شبکه (IP Phone) که با نام تلفن‌های متصل به ویپ (VoIP) نیز شناخته می‌شوند یکی از انواع تلفن‌های ثابت هستند. سیستم ویپ (VoIP) از تکنولوژی‌های جدید است که امکان انتقال صدا را برای تلفن‌های تحت شبکه در بستر اینترنت فراهم می‌کند. تلفن‌های تحت شبکه یا تلفن‌های آی‌پی، از طریق اتصال به شبکه اینترنت برقراری تماس صوتی و تصویری را امکان پذیر می‌کنند. این تلفن‌ها امکان ارسال پیامک صوتی، ارسال پیامک نوشتاری را نیز فراهم می‌کنند.

این تلفن‌ها ظاهر مشابهی با تلفن‌های معمولی دارند اما عملکرد و امکانات متفاوت و بیشتری را در اختیار کاربران آن قرار می‌دهند. در کل سیستم تلفن ویپ یک راه‌ حل و تکنولوژی کارآمد و پیشرفته برای ارتباطات صوتی است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا با کیفیت بالا و هزینه کمتر، ارتباطات درون و بیرون سازمانی خوبی را برقرار نمایند.

با مطالعه‌ ادامه‌ی این مطلب می‌توانید با عملکرد و مزایای استفاده از این تلفن‌ها آشنا شوید. همچنین می‌توانید پاسخ سؤال «آیا همه کسب‌وکارها به ویپ نیاز دارند؟» را دریافت نمایید و تصمیم مناسبی را برای مدیریت تماس‌های درون و برون سازمانی خود اتخاذ نمایید.

فهرست مطالب

عملکرد تلفن‌های تحت شبکه

تلفن‌های تحت شبکه یا سیستم تلفن ویپ در واقع به یک شبکه متصل می‌شوند که از پروتکل‌های اینترنت برای انتقال صدا و داده‌های صوتی استقاده می‌کند. برای استفاده از تلفن‌های IP، باید ابتدا به یک شبکه اینترنت متصل شوید و سپس یک شماره تلفن به شما اختصاص داده می‌شود. با استفاده از این شماره تلفن می‌توانید با افرادی که در داخل و خارج از سازمان هستند به صورت صوتی ارتباط برقرار کنید.

تلفن‌های تحت شبکه دارای ویژگی‌های متنوعی مانند نمایشگر، بلندگو و میکروفون، کلیدهای مدیریت تماس و آیکون‌های گسترده‌ای برای نمایش وضعیت تلفن و غیره هستند. همچنین این سیستم از قابلیت‌هایی مانند مکالمات تصویری، ارسال پیامک صوتی و نوشتاری و ضبط مکالمات پشتیبانی می‌کند.

چرا برای دفتر کار از تلفن تحت شبکه VOIP استفاده کنیم ؟

مزیای استفاده از تلفن تحت شبکه برای کسب و کارها

استفاده از ویپ به کسب و کار های مختلفی پیشنهاد می شود که میتواند به دلایل زیر باشد: 

  • نصب و راه اندازی ساده

سیستم های IP-PBX دارای رابط کاربری بر پایه وب هستند و از هر مکان روی شبکه می توان با استفاده از یک مرورگر وب به سیستم دسترسی داشت و تنظیمات و تغییرات مورد نظر را اعمال نمود در حالی که سیستم های تلفن سانترال باید از طریق نرم افزارهای خاص خود و یا شماره گیری کدهای خاص از روی تلفن برنامه ریزی شوند. که این کار به علت پیچیدگی تنها توسط کارشناسان دارای تجربه با همان برند خاص مورد استفاده امکان پذیر است .

  • کاهش چشمگیر هزینه ها

با استفاده از سیستم های ویپ می توان مکالمات بین شهری و بین المللی را از طریق خطوط داده مانند اینترنت و یا شبکه های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های تلفن انجام داد.

  • عدم نیاز به سیم کشی اضافه و تجمیع کابل کشی

برخلاف تلفن سانترال که می بایست برای هر مشترک یک زوج سیم ارائه کرد و برای افزایش مشترکین و یا نصب سیستم سانترال، حجم قابل ملاحظه ای سیم کشی انجام داد، سیستم های مبتنی   برIP می توانند از بستر شبکه موجود برای کاربران استفاده کند و نیاز به سیم کشی اختصاصی ندارند. برای مثال یک سیستم VOIP می تواند از شبکه LAN متصل شده به رایانه کاربر برای خط تلفن نیز استفاده کند. همچنین از یک خط LAN می توان به صورت همزمان برای تعداد زیادی کاربر استفاده نمود. از طرفی سیستم VoIP  امکان استفاده از شبکه بی سیم Wi-Fi در مکان هایی که امکان هیچ نوع سیم کشی وجود ندارد را ممکن می سازد.

  • عدم محدودیت در استفاده از یک برند

در سیستم های سانترال برای حفظ کارایی سیستم معمولا توصیه می شود که اجزاء سیستم مانند گوشی کاربران و دیگر تجهیزات سیستم، از برند مشابه سیستم سانترال انتخاب شوند. در سیستم های VOIP به این علت که تمام تجهیزات مرتبط بر اساس استاندارد SIP ساخته می شوند، این محدودیت وجود ندارد و شما می توانید از هر برند مورد علاقه خود در هر قسمت ( تلفن ، سرور ، گیت وی ، اکسس پوینت و…. ) استفاده نمایید و در عین حال، هیچ کاهشی در کارایی سیستم مشاهده نخواهید کرد.

  • قابلیت توسعه پذیری

سیستم های ویپ در ظرفیت خطوط شهری و تعداد مشترکین بسیار انعطاف پذیر هستند. هرگاه به تعداد بیشتری از خطوط شهری نیاز باشد و یا بخواهید تعداد کاربران را افزایش دهید، می توان به سادگی با افزودنGateway مناسب این کار را انجام داد و محدودیتی در تعداد و یا برند Gateway وجود ندارد. در خصوص تعداد کاربران نیز بدون نیاز به افزودن سخت افزار در سیستم مرکزی به راحتی گوشی تلفن جدید را بدون حتی سیم کشی به شبکه اضافه نمایید

  • تعداد داخلی بالا

با توجه به ظرفیت سیستم راه‌اندازی شده شما می‌توانید به تعداد دلخواه شماره‌های داخلی را برخلاف دستگاه‌های سانترال در اختیار داشته باشید.

  • پشتیبانی از IVR حرفه ای 

به سازمان‌ها این قابلیت را ارائه می‌کند سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانند یک منوی صوتی برای ارتباط با بخش‌های مختلف سازمانی فراهم کنند.

علاوه بر این به راحتی می توان سیستم های تعاملی به عنوان مثال سیستم نظر سنجی و یا انجام عملیات غیر حضوری را با استفاده از سیستم IVR در شبکه ویپ انجام داد که در سانترال غیر ممکن و یا در برخی برندها با هزینه های نجومی قابل انجام است.

  • هوشمندی در هدایت تماس های ورودی

تماس های ورودی در سیستم در صورت اشغال بودن داخلی مورد نظر می تواند فعال بماند تا پس از آزاد شدن تماس برقرار شود و یا حتی به کاربر جانشین آن داخلی تماس هدایت شود.

  • امکان گزارش گیری حرفه ای

در تکنولوژی ویپ امکان گزارش‌گیری از بسیاری از جزئیات از جمله ریز تماسهای ورودی و شماره های آنها، مکالمات کاربران، ریز تماس های خروجی و بسیاری اطلاعت مفید برای مدیریت سازمان وجود دارد به‌طوری‌که می‌توانید از نحوه‌ی پاسخ‌دهی و روند تماس‌ها مطلع شوید.

  • مدیریت سازمانی و یکپارچگی

سیستم های ویپ به علت استفاده از بستر IP به راحتی می توانند با سرورها و نرم افزارهای دیگر ارتباط داشته باشند. به عنوان مثال در سیستم های ویپ امکان اتصال به سرویس های CRM ، مالی ، ERP  و … را دارند. و در لحظه می توان از گزارشات سیسیتم برای مدیریت لحظه ای بهره گرفت.

  • امکانات وسیع با قیمت پایین تر

سیستم های VOIP به همراه خود دارای طیف وسیعی از امکانات مانند :

  1. پاسخگویی خودکار

  2. منوی صوتی

  3. پیغامگیر صوتی

  4. امکان ارسال پیغام های دریافت شده به ایمیل کاربر

  5. گزارش گیری مفصل از تلفن های انجام شده

  6. DISA

  7. call back

  8. و غیره هستند که برای پیاده سازی این امکانات در تلفن سانترال می بایست زیرسیستم های زیادی به آن اضافه نمود که در نهایت هزینه انجام شده چندین برابر قیمت یک ویپ خواهد بود.

  • امکان جابجایی کاربران در سازمان

در سیستم های ویپ در صورتی که کاربر بخواهد یک کاربر از یک مکان به مکان دیگری در درون سازمان منتقل شود و از شماره داخلی خود استفاده کند تنها کافی است تلفن خود را به نزدیکترین سوکت شبکه روی دیوار متصل کند و مانند سیستم های سانترال نیازی به سیم کشی مجدد و یا انجام تغییرات در سیم کشی نیست.

  • امکان استفاده از Soft Phone و گوشی های هوشمند

در سیستم تلفن ویپ علاوه بر استفاده از گوشی رومیزی می توان از طریق کامپیوترو یا گوشی موبایل هوشمند نیز به سایر داخلی های سازمان از طریق نرم افزار قابل نصب برروی رایانه یا گوشی همراه و بدون هزینه اضافی متصل شد. این قابلیت فوق العاده حتی می تواند جایگزین استفاده از بی سیم در سازمان های کوچک و متوسط نیز گردد

  • کاهش هزینه های ارتباطی

از طریق سیستم ویپ به راحتی و با کمترین هزینه می توان تمامی شعب و نمایندگی های شرکت در سراسر کشور و حتی در دنیا را به شبکه داخلی متصل نمود به این معنی که تماس با دفتر شرکت در دبی با تلفن داخلی بدون هزینه و اشغالی انجام می پذیرد

  • ضبط تمامی مکالمات

در سیستم‌های ویپ این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد که تمام مکالمات در سیستم شما ذخیره و نگهداری شود. این کار در سیستم سانترال در برخی برندها با هزینه بسیار گزاف و با امکانات محدود قابل پیاده سازی می باشد

خدمات

سانترال

ویپ

تنظیمات امنیتی

✔

پشتیبانی از پروتکل SIP

✔

امکان سوئیچ کردن بین خط شهری و سیستمVOIP

✔

امکان ثبت Missed Call

✔

امکان ثبت Voice Mail

✔

امکان جستجوی مخاطبین با نام

✔

امکان سرویس در دسترس نبودن مشترک

✔

ارسال پیغام اشغال بودن مشترک به تماس گیرنده

✔

✔

ارسال مستقیم تماس بهVoicemail

✔

انتقال تماس تلفنی به یک شماره تلفن خاص (Forwarding)

✔

✔

مزایای ویدئو کنفرانس

✔

صرفه جویی در وقت

✔

حذف خطرات و مشکلات ناشی از مسافرت های شغلی

✔

کاهش فاصله ها و فراهم نمودن امکان حضور همزمان در چندین مکان مختلف

✔

مرکز تلفن تحت شبکه

✔

به اشتراک گذاری تماس

✔

✔

امکان استفاده از شماره های ۵ رقمی و ۴ رقمی

✔

امکان انتقال شماره داخلی

✔

✔

قابلیت افزایش ظرفیت ( بی نهایت )

✔

✔

عدم نیاز به سیم کشی

  
   

رابط گرافیکی و مبتنی بر وب

✔

کاهش هزینه های تلفن

✔

سامانه مدیریت فکس یکپارچه با Voip

✔

✔

قابلیت ضبط مکالمات ورودی و خروجی

ضعیف

✔

ایجاد تهیه گزارش ریز مکالمات برای کاربران

✔

امکان پاسخگویی در تبلت و تلفن همراه و کامپیوتر

✔

قابلیت ایجاد صف انتظار

✔

✔

کنفرانس و تماس صوتی و تصویری بین مشترکین

✔

ایجاد شماره های داخلی بدون محدودیت

✔

✔

کیفیت بالا و کم نظیر مکالمه Full HD

ضعیف

✔

ایا همه کسب و کار ها به ویپ نیاز دارند؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که خیر، همه کسب‌وکارها به ویپ نیاز ندارند اما استفاده از سیستم تلفن ویپ می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکار مفید واقع شود. به طور کلی کسب‌وکارهایی که بیشتری تعداد تماس‌های تلفنی را دارند مانند شرکت‌های خدماتی فروشندگان، مراکز تماس، شرکت‌های بزرگ، مشاغل آنلاین و … می‌توانند از تلفن‌های تحت شبکه استفاده کنند.

امروزه با توجه به پوشش گسترده اینترنت و توسعه فناوری‌های ارتباطی، در بسیاری از کشورها از تلفن‌های IP به عنوان جایگزینی برای تلفن‌های ثابت و موبایل استفاده می‌شود. با این حال برای تصمیم گیری در مورد استفاده از این تلفن‌ها باید نیازهای خاص کسب‌وکار خود را به خوبی شناسایی کنید و بررسی‌های لازم را به عمل آورید. اگر سیستم ویپ به شما کمک می‌کند تا ارتباطات خود را بهبود دهید و به اهداف کسب‌وکار خود برسید قطعاً انتخاب مناسبی است.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد برای کسب‌وکارهایی که نیاز به جابه‌جایی دارند و یا اعضای تیم در مناطق مختلفی قرار دارند بسیار مفید است. در این شرایط تلفن تحت شبکه به اعضای تیم این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی ارتباطی سریع و آسان را با همکاران خود برقرار نمایند.

علاوه بر این، تلفن ویپ با استفاده از شماره تلفن‌های مختلف و متعدد در مناطق مختلف امکان برقراری ارتباط در تعداد بالا و همزمان را به ویژه برای کسب‌وکارهایی که باید با مشتریان خود در ارتباط باشند ایجاد می‌کند. همچنین این قابلیت برای کسب‌وکارهایی که تعداد شعبات و دفاتر زیادی دارند نیز کارآمد است.

به طور کلی شرکت‌های مهندسی، حقوقی، حسابداری، فروشگاه‌های اینترنتی و غیره همگی می‌توانند از تلفن‌های تحت شبکه و مزایای آن‌ها استفاده کنند. همچنین تلفن‌های IP هم برای کسب‌وکارهای کوچک و هم کسب‌وکارهای بزرگ مناسب هستند. به کمک این تلفن‌ها کارایی کسب‌وکارها بهبود پیدا می‌کند و بهره‌وری نیز افزایش پیدا می‌یابد.

معرفی فروشگاه سپهر، فروشگاه تلفن‌های تحت شبکه

فروشگاه سپهر یکی از معتبرین‌ترین فروشگاه‌ها در زمینه فروش تلفن‌های تحت شبکه در ایران است. این فروشگاه با چندین سال سابقه در زمینه فروش محصولات و تجهیزات الکترونیکی و تلفن‌های تحت شبکه، بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد‌.

فروشگاه سپهر با ارائه محصولاتی از برندهای مطرح تلاش می‌کند تا بهترین‌ها محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن ارائه می‌گردند. همچنین این فروشگاه با داشتن تیمی مجرب و حرفه‌ای آماده ارائه پاسخ به سؤالات شما مشتریان عزیز است.

بله شما میتوانید از طریق شماره تلفن ۰۳۱۳۶۶۳۶۱۶۰ با کارشناسان فروشگاه سپهر در ارتباط بوده و مشکلات و سوالات خود را مطرح نمایید. کارشناسان از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر پاسخگوی شما خواهند بود. 

یالینک، فنویل، سیسکو، گرنداستریم، ایسین، پاناسونیک از محبوب ترین برند های موجود در بازار می باشند. 

در واقع برای روشن کردن تلفن و انتقال برق مورد نیاز از کابل شبکه استفاده می شود. این قابلیت باعث می شود که هزینه های جداگانه برای کابل کشی برق دستگاه را نداشته باشید .

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت